martes, 10 de enero de 2012

Les obres del port de Vinaròs

La Generalitat ha hagut d'abordar la finalització del moll situat enfront de la plaça de bous i amb aquesta actuació s'ha eliminant l'antic varador. Des de el nostre partit partit pensem que la maquinària dels anys 40 del segle passat no hauria de desballestar-se sinó conservar per a alguna rotonda o espai portuari. Seran dos-cents metres més d'amalgames entre Vinaròs i el seu port. Ara només quedarà la voluntat política i la decisió del que fer amb la resta de moll de costa ( Club Nàutic, trasllat de la zona pesquera, integració amb la plaça 1 de Maig, aparcament subterrani de 700 places sota aquests dos espais, la marina a l'actual zona comercial i pesquera). El director de Ports d'aquell moment,Sr. Carlos Heleno va complir el seu primer compromís d'un protocol -ratificat per catorze mil signatures que segueix sense signar per la qual cosa preocupa que amb aixòtinguen les mans lliures per poder fer i desfer- i va acceptar el modificat de les obres que es van presentar per la Plataforma Salvem el Nostre Port per no tancar tant la bocana i sort que se'ns va escoltar perquè perquè en cas contrari les operacions marítimes del Castor s'haguessin anat a San Carles de la Ràpita. Ara han acomplit un segon compromís més, que era el no de no tancar el varador vell fins que el nou no estigués en servei. Ens preocupa que apareguin a la premsa fotografies facilitades per la Generalitat als diaris de com és i com serà la zona de Primer de Maig, en les que veiem uns imponents edificis tapant la vista al port.que, precisament el evitar-los, és un dels punts més importants del protocol. Ja no hi cap excusa, l'actual alcalde - del mateix color que la nostra Generalitat ha d'exigir que el informen i dir-nos que és el que volen fer amb el nostre benbolgut port. També el que li cal preguntar al nou director de ports és: Quants ingressos han suposat els pagaments que ha fet Castor per les operacions marítimes? Cal saber aquestes dades perquè cal reivindicar que aquests diners produïts a Vinaròs cal invertir-los en la nostra ciutat, i sobre tot en el nostre port, perquè el moll de llevant i en el seu transversal encara no hi han punts de subministrament ni d'aigua ni de llum, amb clots per tot arreu. El tram de dic fins on hi havia l'antic "Dins del port" hi ha el mateix enllosat vuitcentista que ens trenca els amortidors cada vegada que passem, i en l'última prolongació, ens trobem amb un paviment i un espigó on el formigonat, de tan pobre que ho van fer, fa anys que està caient a trossos. Quan Madrid va cedir el port a València ho va fer amb una dotació anual de diners. Ara, a quin preu?

No hay comentarios:

Publicar un comentario